HTML

Gabi & Edit meghódítja Ausztráliát

Gabi és Edit elindul 2011. októberében és meghódítja Ausztráliát :)

Friss topikok

• jsstcc: Na csak sikerült! Végre itthon vagytok! Anyu (2012.06.08. 21:12) 27. és 28. hét (Cairns foly.köv.)
  • ZitaAnya: Well done! ;) Köszönjük szépen a sok-sok érdekes beszámolót!!! Nagyon-nagyon jó volt olvasni mindi... (2012.05.24. 16:36) Hazaút..road to Hungary
  • jsstcc: Hát ez nem a "Sástó"-i kilátó volt. Pedig ez is kileng, amikor fenn vagyunk. Mekkora kilengése leh... (2012.05.14. 06:59) 29.hét Melbourne
  • jsstcc: A világörökség zátonyaihoz is elkalandoztatok? Ez igen. Nagyon sok kvíz kérdés témája ez a zátonyr... (2012.05.09. 07:32) 27 és 28. hét (Cairns-i kirándulás)
  • jsstcc: Szépen gyűlnek az élmények és még sokasodjanak is. Ki kell használni ezt a csodálatos lehetőséget.... (2012.04.25. 08:20) 26.hét

Címkék

0. (1) 1. (1) 1.nap. (1) 2.hét (1) 8. (1) a (3) az (1) city (1) egy (1) előtt (1) elsis (1) első (1) estéje (1) felé... (1) felszállás (1) hét (1) hétfő (1) hétvége (1) iskolában (1) kezdet (1) kis (1) nap (1) nap...indulás (1) nap (1) reptéren (1) séta (1) sydney (1) szombat karácsony (1) Címkefelhő

29.hét Melbourne

2012.05.13. 06:40 Gulácsi Edit

Most már azt hiszem, hogy elmondhatjuk, hogy nagyjából bejártuk Ausztrália egész keleti partvidékét!!!

De mielőtt belekezdenék, beszámolok picit, hogy milyen volt a mi közös búcsú (farewell party) bulink vasárnap a Jackson on George nevezetű szórakozó helyen. Jó sokan eljöttek a meghívottakból, ami nagyon jól esett nekünk: Gocsál Andi, Lenka, Mihály Zsolti, Andrea (olasz srác),Engin, Lecza Anita...jókat beszélgettünk, iszogattunk, miközben megbeszéltük, hogy kinek mi a terve a jövőre vonatkozóan.

Majd ez után következett Melbourne-ben eltöltött 3 napunk története.

Első nap, szerdán korán reggel keltünk fel, hogy időben kiérjünk a Domestic airportra. Kb egy óra alatt ki is vitt a 400-as busz. Ott még egy picit várnunk kellett, majd felszállhattunk a gépre. A repülés leges-legjobb része, és ebben egyetértünk Gabival, a felszállás: amikor a sok kacsázás után a gép megérkezett a kifutópályára és szó szerint beletapos a gázba a pilóta, te meg közben süppedsz bele székbe, kb majdnem 45 fokban áll a gép a földdel!!!!! Nagyon jó kis érzés!!!!! Remélem mások is egyetértenek velem!!!!! Nagyon poénos része a repülésnek, ja közben meg szétdurran a dobhártyád, annyira nagy a nyomáskülönbség.

Egy órás út után, hála istennek nem volt olyan hosszú, mint amikor Cairns-be repültünk, megérkeztünk a reptérre. Megkerestük a buszt, ami a belvárosba bevisz és 20 perc után már ott is voltunk.

Hogy milyen Melbourne??

Másabb, mint Sydney, igazán európaibb, de csak az épületek miatt, nem azért, mert kevesebb lenne az ázsiai, indiai és több az európai. A város elrendezése is nagyon szabályos: négyzetrácsos elrendezésű, vagyis annyira nem volt nehéz megtalálni a keresett utcákat. Első dolgunk volt enni valamit, majd picit bóklásztunk, ami után meg megkerestük a szállásunkat, ami az egyik külső suburb-ben volt, kb 20 percnyire a városközponttól, egy igazi családi házas lakónegyed részben. Békés, nyugodt kis városrészben tudtunk szállást kapni. Miután pedig leraktuk a cuccunkat, újra visszamentünk a városba, hogy egy kicsit körülnézzünk. Az idő igazán kellemes, késő őszi, napos időjárásnak megfelelő volt. Még sötétedés előtt feljutottunk az Eureka toronyba, hogy készítsünk egy-két nappali majd éjszakai képet.Ez az Euréka torony a déli félgömb legmagasabb felhőkarcolója: 88 emeletes, kb 300 méter magas, ahova a lift másodpercek alatt röpít fel. Hihetetlen látvány fogadott bennünket: fentről egész Melbourne-t láthattuk!!!! Csodálatos látvány, ajánljuk mindenkinek!! :) Vártunk itt egy picit, egészen a besötétedésig, hogy éjszakai képeket is tudjunk készíteni...sikerült is, eredmény nagyon szépséges képek!!! Ezután még egy picit kolbászoltunk a városban egy rakás éjszakai képet elkattintva, hogy teszteljük az új gépünket.

Másnap korán keltünk, mert ekkor indultunk útnak a 12 apostolhoz!!! Nah, izgis volt a felkelés, mert nem volt internetünk, hogy megnézzük, hogy másnap mikor is kell elkészülnünk, hogy majd jön értünk a busz. Gabi lement, hogy felhívja az irodát, ott mondták, hogy 6.45-re ott voltak...ekkor már 7 óra volt, amikor ezt Gabi mondta: 7.45-kor még azért megvártak a Federation Square-en...na... a reggeli kávémat nem elfogyasztva..összekaptunk magunkat és rohantunk fel a térre villamossal!!! Még jegyet sem tudtunk venni, mert persze, hogy nem volt érménk, azzal működött csak az automata a villamoson. Szóval izgis volt az út a központig. hehe. Rohanás, rohanás...rohanás!!!! Odaértünk, bár mindketten gyűlölünk rohanni!!! De odaértünk!!! És már indulhattunk is. Több helyen álltunk meg végig a dél-keleti parton: Geelong, Torquay, Anglesa, Lorne és Apollo Bay a Great Ocan Road (nagy óceáni út). 13 órás volt az utunk, ami alatt szebbnél szebb sziklapartokat, beacheket és magát a 12 apostolt láthattunk.

A 12 apostol tulajdonképpen úgy alakult ki, hogy még a jégkorszakot követően tengervíz fedte..majd lassan visszahúzódott a tenger és maradt a partszakasz. Látszott az egész partvonalon a mészkő rétegződése, amit a víz fokozatosan koptatott addig amíg elváltak a parttól az apostolok és mára már különálló nagy, vízből kiemelkedő sziklának tűnnek. Csodálatos látvány az biztos!!!

Hogy az egész poénja se maradjon el, miközben fényképezett Gabi a parton, jött a víz és elárasztotta a cipőmet..csurom víz lettem a bokámtól kezdve, ja és homokos. Nem lett volna jó egész nap a szeles időben ilyen cipőben szaladgálni, így Gabi felajánlott a cipőjét és zokniját, amit kénytelen voltam lefogadni..de nem akartam,hogy Gabi mezítláb legyen..De úgy volt, én meg a 47-es cipőben szaladgáltam: jó kis látványt nyújtottunk! :) Gabi mezítláb én meg hatalmas sportcipőben hehe!! :)

Majd következett a harmadik napunk. Az idő picit elromlott: hideg volt, szeles és esős...áá. Nah mindegy. Jócskán felöltünk, ami abból állt, hogy minden bundabugyit, extra zoknit meg pulcsit magamra húztam. Már csak a kesztyű hiányzott!!! Sétánkat a Royal Botanic Gardenban (Királyi botanikus kert) kezdtük: Government house-t (kormányzói ház), Shrine of Rememberance  (Megemlékezés sírhelye) házát és egyéb szobrokat nézegettünk. Majd utána bementünk a National Gallery of Victoria (Nemzeti Viktoriánus Galériába) mentünk be, hogy megnézegessük a három emeletnyi európai festmény-kollekciót a 16-tól a 20 századig. Nagyon szépek voltak.

Ezt követően megnéztük a parlamentet, a nemzeti könyvtárat, valamit a St. Patrick's Cathedralt (Szent Patrik katedrális). Az ingyenes, egész Melbourne-t bejáró City circle (helyi villamos) villamosra is felültünk és tettünk pár kört a városban, közben egy kis kitérővel a kikötőbe, ahol megetettük a kis fekete hattyúkat. Vettünk szőlőt a tradícionális Victoria marketon (Viktória piac), azzal el is voltunk egész napra!!! Brutál nagy szemű, brutál nagy fürtöt képzeljetek el!!

Végül a sétánkat a helyi nagy plázában fejeztük be, mert már fáztunk és ott melegedtünk meg. Miután itt már magunkhoz tértünk, kijöttünk és felszálltunk a buszunkra, ami kivitt a reptérre. Elbúcsúztunk hát a várostól...Szép volt, azt meg kell hagyjuk!!

Ezen a héten már csak Sydney-ben utazgatunk, máshova nem terveztük, hogy megyünk. Jó lesz itt is addig is!

puszi

Gabi és Edit

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jsstcc 2012.05.14. 06:59:13

Hát ez nem a "Sástó"-i kilátó volt. Pedig ez is kileng, amikor fenn vagyunk. Mekkora kilengése lehet az Eureka toronynak? Na és 13 óra egy buszon, ez sem egy álom. És a 12 apostolnak volt-e nevük? Bizonyára, majd még megtudjuk. A lényeg, hogy gyönyörű minden és ne fázzatok meg. És végül sikerült mindent megnézni. Ennek örülök. Sok puszi anyu.